Isnin, 18 Ogos 2008

Dimana Bumi Dipijak, Disitu Langit Dijunjung



Tamat pengajian di UUM tahun 2001, Gunung, sebuah pekan kecil didalam jajahan Bachok, Kelantan telah menerima seorang penduduk barunya...Tiga tahun pertama menetap di pekan ini, merupakan satu cabaran buat warga bandar seperti aku...Bandar ke kampung...sememangnya menuntut satu perubahan yang unik. Pelbagai cabang kerja aku lakukan, daripada menjadi guru ganti, guru komputer,pensyarah sambilan dan juga kerani. Sehinggalah pada tahun 2004, apabila aku mengambil keputusan untuk bekerja dari rumah. Alhamdulillah, kehidupan aku rasakan lebih tenang, aku juga semakin optimis dengan persekitaran baruku, dan yang penting, hubunganku dengan keluarga semakin rapat dari hari ke hari...


Sedari kecil, aku selalu impikan agar dapat tinggal di kampung, bermain ditepian sungai, berlari di atas batas padi, menangkap anak ikan dan menjalankan segala macam kegiatan kampung. Sememangnya Allah itu Maha Penyayang dan Maha Pengasih, Dia letakkan aku di daerah ini, agar anak-anakku dapat menikmati segala impian hidupku dahulu...




Tempat tinggalku dikelilingi dengan sawah padi, anak-anak sungai, binatang-binatang ternakan dan cara hidup kami juga disulami dengan penghidupan orang kampung. Buat kawan-kawan yang berkunjung ke Kelantan, kecil tapak tangan, nyiru kami tadahkan....Jemputlah ke rumah kami bila ke sini....








17 ulasan :

weeda berkata...

Wah! bestnya dpt duk kampung. tak kira mana pun kita, rezeki Allah di mana2. all the best yana. kalau blk masia, boleh aku dtg umah hang.

-weed-

uyucomel berkata...

hai...kak yana

alongcute berkata...

hai kak yana

akuselamanyer berkata...

hai kak yana....

aniana berkata...

hai.....kak yana..jasamu selalu ku kenang

About Me berkata...

assalamualaikum..hai kak yana..

azie berkata...

hellow kak yana,,moga come skmo....

fadzli berkata...

hallooo kak yana.... ha tambah lagi maklulat biar perfect.

tentang kita berkata...

Askum..hai kat yana ni Yie...
setelah yie baca sejutawajah ianya merupakan satu detik yang bagus bersama family.ini dapat memberikan inspirasi kat semua orang untuk mencipta blog sendiri dan yie berasa amat terharu sekali peace kat yana....

uyucomel berkata...

kawansokmo.blogspot

azie berkata...

still4ever.blogspot

About Me berkata...

idavirgoguz.blogspot

alongcute berkata...

sainsejati.blogspot

akuselamanyer berkata...

segalanyermungkin.blogspot

aniana berkata...

fetidiriku.blogspot

fadzli berkata...

arialiamasyur.blogspot

tentang kita berkata...

ini password blogspot yie kak yana (apekess).