Sabtu, 29 Disember 2012

Simple.Sweet.Nice

Ingat tak antara kenangan yang dirasakan 'sweetnya' masa zaman bertenet dulu2....Saya ada 2-3 yang nak kongsi..sebab bila saya kenang balik sekarang ni..cutenya rasa...hehehe..sendiri buat..sendirilah rasa cute..boleh?? Masa dekat univ dulu saya tak berduit mana,maklum bukan orang senang.Duit MARApun cukup2 buat beli buku & makan, ada lebih bagi ibu dekat rumah,sikit lagi saya simpanbuat kembara remaja dengan kawan2. Jadi,saya jaranglah beri hadiah sangat dekat si dia dulu...Kalau ada pun boleh kira dengan jari kot.. Walau x berduit,saya selalu cuba menjadi kreatif dengan mnggunakan sumber2 yang terhad disekeliling,sayatulis  poetry,walau bukan poet,tapi bolehlah..hehe..Saya jugak ada buat bintang kecik2(ala..bintang yang boleh buat dengan kertas tu...senang jek nak buatnya),setiap hari saya jumpa dia,saya buat satu bintang,dalam bintang tu..satu tulislah apa yang jadi hari ni..dekat mana saya jumpa dia,perasaan saya...Saya janji nanti saya nak bacakan pada dia masa kami lepas nikah,tapi saya tak bagi..sebab saya malu nak baca sendiri!!! Penuh jugaklah satu balang kaca Nescafe saya..comel..colourful..Semua ni terpengaruh tengok satu cerita..Dalam cerita tu,kalau kita boleh penuhkan satu balang kaca kita dengan bintang2 kertas, apa yang kita nak mesti dapat..Haahaa...saya tak adalah percaya..syirik tu..cuma saya buat sebab nak buat kenangan..Ialah zaman dulu mana ada facebook..twitter..blog..jadi..pandai2lah nak create space memasingkan..Sweet tak? belum cukup sweet? Yang ni kot agaknya paling sweet..Yang ni paling saya ingat,saya buatkan koleksi lagu2 yang sayarasa bermakna,lepas tu saya record,hadiahkan pada si dia. Record dengan apa? Dengan classic player..Sudah jadi barang antik kan? Hmmm...sweet tak? Sekarang mana ada lagi kan? Semua pakai youtube share..share..ohhh..easy..easy.. Dulu2 komputer memang dah ada,tapi cd writer dekat UUM ada dua jek..itupun satu 10k..entah saya tak pernah tengok,tapi member yang genius IT,dia yang cakap..saya terlopong dengar..sebab biasa guna disket jek kan..Disket pulak 1.4MB ..apalah yang boleh dimuatkan..pendrive tak wujud lagi masa tu!! Jadi,nak record lagu memang kena guna kaset..Saya beli kaset kosong,eh..cop..cop..budqk2 sekarang kenal ke tak kaset?Kaset kosong pernah tengok ke tak diorang ni? Masa tu memang saya jadi macam Sabariah dalam ibu mertuaku lah..duduk sebelah player..mula2 pasang lagu yang ada lagu kita nak..lepas tu tekan record..tunggulah lagu habis...Cepat2 tekan pause..Lepas tu..tukar kaset lain pulak..tekan record-pause lagi..dan begitulah seterusnya..sehinggalah ke B side dan seterusnya sehingga cecah limit kaset tu..makna dah penuh lagu! Beserta dengan kaset tu, saya tulis ringkas jek... "REMEMBER ME THIS WAY" Alamat rumahsaya dekatJB..dengan senarailaguyang saya dah compile.. Faham apa maksudnya? Maksudnya, tulis surat pada saya(sebab cutisemester nak sampai dan saya tak akan telefon selalu..Johor -Kelantan tu jauh..melambung bil telefon karang,) dan yang kedua,fahami lagu yang saya bagi..saya cuba untuk menyatakan sesuatu.. Lagu yang saya bagi? Rozana? search? Aku cintapadamu Siti Nurhaliza? oh..tidak tidak...giler apa..baru 6 bulan kenal nak cinta-cinta..mau karang termuntah dengar..Sqya pun tak tau lagi ke mana arah hubungan ini..jadi ke tak jadi..nampak macam boleh pergi jauh..harap2 menjadi..Sebab tu saya suruh dengar lagu tu.. Antara lagu yang saya ingat.. Love Takes Time..Mariah Carey... Kapal Terbang Kertas..Exist.. Lagu ni saya amik sebab kalau dekat kolej saya selalulah berangan kalaulah boleh hantar kapal terbang kertas jek dekat dia kan senang..dulu2 sms mana ada... Have You Ever..Brandy Kuch Kuch Hota Hai...Silakan gelak..tapi saya mmg gile tgk cerita ni...maksud dia..ada sesuatuberlaku antara kita..betullah ada sesuatu berlaku kan.. Lain2 lagu saya tak ingat....tapi sweet tak? Bagi saya..simple..sweet and nice.. Sesuai untuk introvert macam saya ni...xoxo! Sent from my iPad

6 ulasan :

Noor Diana Tumpang berkata...

hehhehe memang sweet...lagu brandy ngan exist tuh mmg fav dulu dulu kan...tak caya tanya pn samsiah heheheh

yana berkata...

Haha..mmg lah puan samsiah ingt..lagu brandy tu album dia..mariah carey pinjam kaset suraya..exist jek ah kak punya..player Olin punya..tp sbb dia ltk bilik kita..kira tong2 lah guna..sib baik x pinjam kaset Saujana -Keluarga Bahagia geng2 8H114 punya..Mmg geng nasyed Alin n the geng..hihi

shaza berkata...

Zana, rakam lagu kat kaset tu aku selalu buat.. dulu2 nak beli kaset mahal.. tak macam sekarang ni, nak dengar lagu download je kat internet.. tak pun bukak youtube.. untung nya..

yana berkata...

Shaza..zaman2 kita sekolah dulu..selalu curi2 bawak walkman kan pergi sekolah..pastu spotcheck..mulalah gelabah..campak dekat corridor..hehe..zaman2 kita dulu megahit baru megahits 1..shida la yg ada..aku pinjam jek..Xpon ada org bg hadiah..dptlah dgr..;)

AzLiN SaFeNa AzIhAR berkata...

OOiii...kutuk aku dan geng aku ye!!! hahahahha rindunya zaman tu...

yana berkata...

Hahaha..aku terkenang geng korang..