Khamis, 13 Jun 2013

Anak-anak

Setiap anak itu sebenarnya berbeza

Eca sedari bayi lagi berbeza dengan kakak2 & abang2nya

Secara fizikal..

Eca tidak seputih yang lain..





Tapi tetap cute di hati kami semua..

Rambut Eca lurus...

JAdi mama simpan panjang..



Mama jarang ajar Eca..A..B..C..1..2..3..

Tapi Eca minat sangat membaca..

Mama tahu..buku favorite Eca..

Adele & Simon


Jadi mama selalu ulang pinjam buku ini dari pustaka..


Kalau baca buku ni..sejam rasanya Eca dok cari barang2 Simon yang hilang tu..

Eca minat juga

melukis..mewarna..dan main komputer!


Manjanya..susah orang lain nak ambil masa kecil2..

Mama hantar tadika umur 4 tahun..

2 hari jek pergi..selebihnya..Eca nangis..

Akhirnya..ikutah ke sana ke mari dengan Mama

Umur 5 tahun..

Baru nak pergi..

Tapi..macam2 alasan..kalau pagi2 nak pergi sekolah..

Sakit kepala..sakit perut..

Bila mama hantar depan sekolah..

Macam2 ciuman mama dapat..

Atas..bawah..kiri..kanan..tenggara..timur laut..barat daya..barat laut ..semua cukup..

Mama panggil 'Ciuman Kompas'!

Sebab Eca susah sangat nak berenggang dengan mama..

Jadi habis basah muka mama Eca cium nak bagi pelepas rindu masa Eca duduk di sekolah

Masuk 6 tahun..

Eca dah mula Pra..

Bila Mama tanya..Eca belajar apa dekat sekolah..

Eca mesti jawab..Tak tahulah mama...

Tapi, kadang2..bila dekat kedai Eca ada tulis sikit2 Mama tengok..

video
Cuma mama tak bole tegurlah..nanti Eca malu..

Eca seronok belajar?

Seronok..sebab Eca boleh beli jajan dekat kantin sekolah!

Bulan 5 Eca demam & batuk teruk..Mama suruh Eca rehat dekat rumah..

Seminggu lebih Eca cuti..sampaikan cikgu telefon Mama nak ingatkan minggu depan Eca exam..

Mama cakap okaylah cikgu..kalau Eca sihat dia examlah...kalau tak takpelah..

Semalam..Eca keluarkan kad biru dari beg..

Result Eca cikgu dah beri..


Eca..kamu memang berbeza!
(sebab org lain semua masa Tadika Mandarin dapat B/C yang D pun ada, punyalah susah! kamu sorang jek dapat A)




4 ulasan :

tiniemainy berkata...

betul tu yana,tinie yg anak baru 4 ni pun,setiap sorang memang berbeza beza perangainya...yg dhia lain,daenial dharnalis lain,darris pun lain..makan minum pun tak sama..tapi tetap ada istimewanya di hati kita,kan!!

yana berkata...

what makes them different,makes them beautiful..

Syida berkata...

everyday we learn 1001 things from our child

mama_onie berkata...

Setiap daripada mereka adalah sentiasa istimewa di hati setiap mama! Buat masa ni Akeem adalah yang terindah dan teristimewa!