Selasa, 18 Jun 2013

Gadis dan Bunga

Tak lama lagi The Red Warriors nak lawan Johor woooo... 

 Jadi ini bunganya kunamakan Ros TRW.. 

 Merah Putih.. warna rasmi TRW kan? 

 Sekarang ni belum masuk full bloom lagi ros di tamanku.. 

 Tapi aku suka sekali ros kecil2 ini..


walau kecil..namun..tidak lama ia mampu berkembang penuh... 

 Tak percaya? 


Ros putih yg besar itu asalnya hasil kupotong sewaktu bunganya masih lg kecil!

Usianya kini hampir seminggu..dan masih bertahan..berkembang mekar!

 Jadi,aku harap,yg ini..bukaannya serupa!

 Orang kata sayangkan bunga biarkan saja ia mekar di tempat asalnya..appreciate flowers.. 

 Bagi aku..sayangkan bunga..ku beri pd rakan2..jiran2 dll.. 


 Kerna bahagia rasanya bila di petang2 hari menyedut udara nyaman dAn harum bunga2 ini..

dan disaat yg sama..

di sana..

ada juga yg lain berkongsi nikmatnya! 

 Waduhh...faham enggak sih???










4 ulasan :

Noor Diana Tumpang berkata...

hantar lah sekuntum kat sini puan...

yana berkata...

Hantar add dkt sejutawajah@ymail.com ..insyaAllah Yana pos..s tu terus tanam tau!

mama_onie berkata...

Tanamkan kat rumah saya jugekkkk... hehehe dasar pemalas siap suruh yana yg tanamkan..

yana berkata...

ala..kalau dekat...aku hntr jek..bnyk ni ank pokok aku semai..