Ahad, 2 Jun 2013

Membaca dengan anak2 di Starfall

Untuk kawan2 yang nak improve English anak2..aku ada satu website yang bagus..




Anak2 ni,kebanyakannya suka dengar cerita...

Dalam web ni..banyak cerita yang kita boleh jumpa..

Jadi sambil2 dengar cerita..at the same time boleh encourage depa suka English..betoi tak?

Di Starfall..yang aku suka..

story teller + musics + animations..semuanya nampak 'mesra'..

nak kata canggih tak berapa canggih..tapi yang penting..

cerita dia 'hidup' dan tak 'kaku'

continuation itu ada!

Tapi..ada satu part..aku nak kongsi..

AKu minat lagu2 Wings..mummy & mama semua minat?

Salah satunya..Opera Hidup..

Jadi, tengah aku dok browse dengan anak2



" All the worlds's a stage,
And all the men and
women merely players, ".

Teringatlah aku dekat lirik Opera Hidup..

"Hidup bagaikan pentas opera
Tirai hidup dibuka
Cerita pun bermula

Hidup bagaikan pentas opera
Rentak lakon bermula
Siapakah wiranya.."

Whoaaa...Hebat tak?

Inspirasi lagu Opera Hidup ni datang dari Shakespear tau..jangan main2!

Aku tak ingatlah penulis dia..

TApi antara dua orang jek..

Loloq / M.Nasir

Yang tak pernah dengar..ini lagu dia..

lepas tu..sambung balik baca dengan anak2 tau!






6 ulasan :

mama_onie berkata...

Hehe pernah suatu ketika dulu minat giler2 kat Awie... hehehe

tiniemainy berkata...

tengs for info!!nanti nak baca malam kang ngan 4d!

yana berkata...

Zam..hang minat Ratuku kah? Aku mnt Wings..tp bukan Awie..haha..boleh?

Tinie..Try baca The Gingerbread Boy..syok!

tiniemainy berkata...

btw tengs banyak2 utk tshirt tu..masyaallahhh sangat cantik and priceless.suka sangat!mae pon suka!!

Syida berkata...

boleh try kat anak2 ni

yana berkata...

Tinie..Alhamdulillah..

Syida..cubalah..tp lagi best ko try dulu..pastu ko tambah2lah dialog dia..buat gaya sikit..aim utk anak2 dpt a couple of nouns pun dah ok bangat!