Isnin, 24 Jun 2013

Tempe vs Budu

Hari ini, semalam, kelmarin, leher aku sakit..Bila nak berpaling..sakitnya..orang2 tua kata..'Salah Bantal'..masa tidur...Jadi,petua nak hilangkan sakit itu,aku kena ambik bantal yang aku guna sebelum sakit, dan pukul/hempuk ke leher aku yang sakit..Nanti dia baiklah..Dulu2 aku pernah buat..berkali2 aku hempuk..bukan akulah..orang lain yang hempukkan..Hilang tu tidaklah..cuma berkurang..Cuma masalahnya sekarang..sebelum kejadian tu..aku tidur bukan beralaskan bantal..aku tidur beralaskan lengan Incik Abang aku yang sasa tu..(Ialah,dia kan out-station, aku rindu..jadi tidur beralaskan lengan dialah sebab nak feeling romantik!) Dahtu..salah lenganlah ya?Kalau salah bantal..hempuk dengan bantal..salah lengan?Oh..tidak..haruskah lengan itu menghempukku..huhu..jangan..Akhirnya..aku makanlah ubat melembutkan urat...Incik Abang kata aku stress..bila dia tak ada..akulah mama...akulah papa..akulah bos..akulah coolie..Jadi urat leher itu sakit..Ialah kot..Jadi,sebagai tanda prihatin,semalam Incik Abang masak dinner..lepas tu dia dendangkan lagu Cromok..untuk kami semua..sebelum tidur..semua tengok video angah masa Sports Day dia..Dia dapat 2nd place acara High Jump..sungguh aku tak sangka dia boleh spring badan dia ke belakang tu..Memang genetik Incik Abang dan atuk Ibu ni..Incik Abang hurdles..atuk Ibu Pole Vault..Angah..High Jump..Sambil2 Min Min buat lawak..asyik lari ala2 Kungfu Hustle..lepas tu lompat atas tilam dia..dia pun nak join jugak..cuma event dia Long Jump..tergelak jeklah malam tadi kenangkan anak2 ni..Terlupa kejap sakit leher aku tu..Dan aku pun tidur malam tadi..dengan leher yang masih lagi sakit,tapi dengan hati yang gembira sebab dapat layanan puteri raja....Incik Abang tolong masak..lepas tu dia dgn anak2 tolong hiburkan hati..Agak2 malam ni kalau asyik urut2 leher..Incik Abang masak lagi tak? hehe..Luv You Incik Abang! Satu lagi kisah Tempe vs Budu..

2 ulasan :

mama_onie berkata...

Kalau hempuk memang tak baik mama... ganas sangat hempukan tu... ketuk ketuk dengan lembut...

hmmm bestnya tido beralaskan lengan en somi... tapi daku takut nak beralaskan lengan en somi daku... sebabnya? Owh daku tak tahan dengan bunyik bunyian itu hehehe...

yana berkata...

bunyi apakah itu? haha